فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

5 دلیل برتری HTC 10 نسبت به گلکسی S7


 
موبایل HTC 10


پرچم‌دار جدید کمپانی تایوانی، موبایل HTC 10 یکی از بهترین تلفن‌های اندرویدی بازار به شمار می‌رود که دیرتر از محصولاتی نظیر گلکسی S7 سامسونگ رونمایی و عرضه شد؛ اما همین عرضه دیرهنگام گاهی اوقات مزیت‌هایی را با خود به همراه دارد: اچ تی سی 10 گوشی بسیار خوش‌ساخت بوده و با ویژگی‌های خود ما را غافلگیر کرده است؛ اما سوال اینجاست که آیا این قابلیت‌ها باعث ‌می‌شود که موبایل HTC 10 را به گوشی گلکسی اس 7 (Galaxy S7) ترجیح دهیم.

اکثر کارشناسان موبایل HTC 10 را یک نسخه به‌روز می‌دانند که با بهبود بخش‌های مختلف، بهترین تجربه کاربری تلفن هوشمند را برای خریداران به ارمغان آورده است. با این حال این محصول در بازار تلفن‌های همراه، رقبای فراوانی دارد. بدون شک، گلکسی اس 7 سامسونگ، بزرگ‌ترین رقیب اندرویدی این محصول به شمار می‌رود. البته پرچم‌دار کنونی سامسونگ در برخی جوانب، بهترین عملکرد را به همراه نداشته است. در عوض HTC 10 به‌خوبی چنین ضعف‌هایی را مدیریت کرده است.

با اینکه نمی‌توان گفت دلایل بسیار محکم و بزرگی جهت خرید HTC 10 به‌جای گلکسی اس 7 وجود دارد، اما ما در این مقاله به 5 جنبه نسبتا مهم در این زمینه می‌پردازیم، دلایلی که ممکن است برایتان آن‌قدر اهمیت داشته باشند تا پرچم‌دار اچ‌تی‌سی را به سامسونگ ترجیح دهید. با گجت نیوز همراه باشید.

5 دلیل برتری موبایل HTC 10 بر گلکسی اس 7 سامسونگ

طراحی: موبایل HTC 10 با اثرانگشت به‌راحتی کثیف نمی‌شود

موبایل HTC 10

واقعیت این است که گلکسی اس 7 سامسونگ (Samsung Galaxy S7) تنها در تصاویر مطبوعاتی و تیزر‌های این شرکت زیبا و درخشان است. کافی است این محصول را به مدت چند ثانیه در دست بگیرید تا رد اثرانگشت بر روی تمام بدنه تلفن شما را کلافه کند؛‌ البته این موضوع در نسخه مشکی پرچم‌دار سامسونگ کم‌رنگ‌تر است. پس از استفاده تلفن به مدت چند دقیقه، بدنه شیشه‌ای و چرب آن، طراحی زیبا و براق تلفن را از یادتان خواهد برد و بهتر است یک محافظ بر روی بدنه قرار دهید.

اما تجربه ما در HTC 10 هرگز چنین موضوعی را در بر نداشت. طراحی بدنه این محصول بسیار شیک و مدرن است و خوشبختانه رد اثر انگشت به‌راحتی بر روی تلفن باقی نمی‌ماند. البته هرچند وقت یک‌بار باید صفحه‌نمایش تلفن را تمیز کنید، اما این موضوع طبیعی بوده و در هر تلفن همراهی اتفاق می‌افتد.

رابط کاربری تمیز اندرویدی

موبایل HTC 10

کمپانی HTC، مدت‌ها قبل تصمیم بزرگی در زمینه سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری تلفن‌های خود اتخاذ کرد: بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و دوگانه در نسخه آنلاک HTC 10 حضور ندارند. دیگر خبری از دو برنامه مخصوص ایمیل، دو مرورگر و چند پیام‌رسان در نسخه آنلاک این محصول نیست. بدین ترتیب تجربه کاربری شما در سیستم‌عامل HTC 10 عاری از هرگونه اپلیکیشن و بخش‌های زائد خواهد بود. در مقابل، گلکسی اس 7 در برخی موارد شامل 2 یا حتی 3 برنامه با کاربردی یکسان است.

سلفی‌های زیبا وی حرفه‌ای

موبایل HTC 10

دیگر دوره نسل اول دوربین‌های اولتراپیکسل HTC گذشته است و حالا پرچم‌دار جدید شرکت تایوانی بهترین تجربه عکس‌برداری را در بین محصولات این کمپانی ارائه می‌کند. کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین 12 مگاپیکسلی این تلفن بسیار مطلوب به نظر‌ می‌رسد، اما کیفیت سلفی‌های دوربین 5 مگاپیکسلی HTC 10 توجه ما را به خود جلب کرده است. گلکسی اس 7 سامسونگ نیز تصاویر زیبایی از چهره کاربران ارائه می‌دهد، اما با تغییر تنظیماتی نظیر کانتراست و اشباع‌‌پذیری، تصاویری غیر‌طبیعی از کاربران را تولید می‌کند. در مقابل دوربین HTC 10 با تولید رنگ‌های طبیعی و نزدیک به واقعیت، تصاویری با جزئیات دقیق را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مزیت بعدی دوربین سلفی اچ‌تی‌سی 10، عملکرد آن در محیط‌های کاملا تاریک است. همچنین HTC 10 تنها گوشی است که فناوری تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) را در دوربین جلوی‌ خود نیز به کار برده است.

مبدل دیجیتال‌ به‌ آنالوگ (DAC) با‌کیفیتی که تولید صدای بی‌نظیری دارد

موبایل HTC 10

افرادی که به کیفیت بالای موسیقی اهمیت می‌دهند و همچنین هدفون‌های قدرتمند (و معمولا گران‌قیمت) دارند، حتما از نقش مهم خود دستگاه در تولید صدای با‌کیفیت و شنیدنی آگاه هستند. برای یک گوشی، در اختیار داشتن مبدل دیجیتال‌ به‌ آنالوگ (DAC) با‌کیفیت جهت انتقال سیگنال به هدفون‌ها، نکته حائز اهمیتی به شمار می‌رود. HTC 10 در این بخش نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است.

پورت USB-C؛ کارآمد و مناسب

موبایل HTC 10

در نهایت، با اینکه گلکسی اس 7 از فناوری شارژ سریع و انطباقی سامسونگ پشتیبانی دارد و باتری خود را به‌سرعت پر می‌کند، اما هنوز هم پورت میکرو یو‌اس‌بی را مورد استفاده قرار داده است. در چنین درگاه‌هایی، جهت قرارگیری کابل در جایگاه بسیار اهمیت دارد؛ اما کابل‌های USB-C با استاندارد جدیدی طراحی شده‌اند که از هر طرف امکان اتصال آن‌ها وجود دارد. در تصویر بالا نمایی از دو جایگاه مشاهده می‌کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد