فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

MaskMe

افزونه ای برای پنهان کردن ایمیل اصلی شما در فضای آنلاین و کاهش اسپم ها

هر بار که در یک سرویس تحت وب ثبت نام می کنید یا چیزی را آنلاین می خرید٬ در حال اعتماد کردن به یک شرکت در مورد حفظ اطلاعات خصوصی تان -نظیر ایمیل٬ نام و رمز عبور٬ شماره کارت اعتباری و ...- هستید. در اصل با وارد کردن آنها٬ باید این فرض را بکنید که در جایی ذخیره می شوند و در نتیجه همیشه در معرض سرقت و سوء استفاده هستند.
   
اما با MaskMe  ساختAbine  (شرکتی که افزونه هایDoNotTrackMe  وDeleteMe  را هم در کارنامه دارد) دیگر این مشکل را نخواهید داشت. البته نسخه رایگان آن تنها امکان ماسک کردن ایمیل اصلی تان را می دهد٬ و برای استفاده از سایر مزایا باید بابت نسخه پولی خرج کنید. ولی همین یک مورد هم برای استفاده رایگان٬ بسیار خوب است.

MaskMe چیست و چگونه کار می کند؟
تصور کنید که در اینترنت هستید و به مرور وب می پردازید٬ یکی از سایت ها -بنا به هر دلیلی- ایمیل شما را درخواست می کند٬ ولی شما که نمی دانید قرار است با آن چه کند! شاید آن را بفروشد یا برای تبلیغات در اختیار سایت های همکار قرار دهد. بنابراین چه بهتر که ایمیل اصلی تان را ارائه نکنید.
در اینجا است که MaskMe به میدان می آید و به شما حق انتخاب می دهد. با نصب این افزونه دفعه بعد که سایتی از شما درخواست ایمیل کرد گزینه ای اضافه بر ایمیل اصلی تان خواهید داشت و آن ایمیل ثانوی ساخت MaskMe است. آن آدرس ثانوی را به سایت مورد نظر می دهید و به این شکل ایمیل اصیل تان را از خطر حفظ می کنید.
سپس ایمیل های دریافتی از آن سایت (که می توانید آنها را به ایمیل اصلی تان هم ارسال کنید) به صورت ماسک شده از راه می رسند. اگر آن سایت مزاحمتی ایجاد کرده باشد٬ می توانید ایمیل ثانوی را مسدود کنید و اگر ایمیل شما به کس دیگری فروخته شده باشد نیز دقیقا می فهمید که کدام سایت چنین کاری کرده.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد