فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

سوال(اندیشمندان بجوابند)

سلام 

اگر جواب این پرسشو نمیدوستید بفرمائید تا بگم جوابشو....
امروز داستانی رو شنیدم که خیلی برایم عجیب بود.در یکی از مدارس تهران معلم داشته در صحبت میکرده و یکی از بچه ها از معلمش پرسیده مگر وقتی شیطان به آدم سجده نکرد، خدا او را از بهشت بیرون نکرد؟  

معلم: بله همینطوره.  

شاگرد:پس چطور توانسته دوباره وارد بهشت بشود و آدم و حوا را گول بزند تاآنان سیب را بخورند؟  

معلم فقط سکوت کرده و هیچ چیزی برای گفتن نداشته. راستش را بخواهید تا حالا این سوال برا من هم پیش نیامده بود. خیلی سوال اساسی ومهمی هست. عجب بچه هایی در این دوره داریم. چه سوال جالبی؟ کسی جوابی دارد؟
بر همه ی موحدان مبرهن است که شیطان رجیم است و رانده شده از بهشت.پس هنگام گول زدن در بهشت چه غلطی میکرده؟
  

 

نظرات 4 + ارسال نظر
خانم مهندس آینده 1392/12/07 ساعت 18:32

سلام. شاید پاسخ من درست باشه البته من قبلا این سوال رو نشنیدم اما از پدربزرگ خدابیامرزم اینگونه شنیدم که:
وقتی شیطان از درگاه خدا رانده شده برای ورود به بهشت بازم مکر کرد و از یه حیوان برای این کار استفاده کرد.نمیدونم شنیدید یا نه اما مار قبلا خزنده نبوده و دست و پا داشته یا به قولی چارپا بوده.شیطان هم از مار میخواد که بهش کمک کنه که وارد بهشت بشه و مار این کارو انجام میده واسش.حالا دقیق نمیدونم چه جوری یا شیطان میره تو جلدش یا پشتش پنهان میشه میره تو بهشت. به همین دلیل شیطان رانده شده ابدی میشه و خدا دست و پای مار رو میگیره و اون خزنده ی ابدی میشه.
اگه پاسخم درسته یه فاتحه برای پدربزرگم بخونید اگه هم اشتباهه باز بخونید. باشد که رستگار شوید
باتشکر

باسلام...من هم شنیدم ولی این با قدرت خدا منافات داره چون خدا عالم به غیب است چه برسد عالم بوجود پستی مثل شیطان...جواب در پیام دوستان و در اصل در کلام خدا بوضوح روشن شده بداغ آبادی:"خدا بیامرزه پدربزرگ محترمتون رو و به شما سلامتی و سربلندی و اطاعت و بندی بیشتر عطا کنه"

حسین 1392/12/05 ساعت 22:17

با سلام
آیه 13 سوره مبارکه اعراف «قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا یَکُونُ لَکَ أَن تَتَکَبَّرَ فِیهَا فَاخْرُجْ إِنَّکَ مِنَ الصَّاغِرِینَ» : بر اساس این آیه، خداوند متعال به شیطان فرمود: از این جایگاه فرود آى! تو نمی‌توانی در آن جایگاه تکبّر کنى، پس بیرون شو که قطعاً تو از خوار شدگانى. بنابراین شیطان بعد از جریان تکبر و سجده نکردن بر آدم گرفتار لعن ابدی شد و از درگاه خداوند رانده شد.

حسین 1392/12/05 ساعت 22:14

با سلام
اآنگونه که از آیات قرآنی استفاده می شود، شیطان، پس از رانده شدن از درگاه الهی، از خداوند مهلت خواست و خدا تا وقت معینی به او مهلت داد و شیطان پس از مهلت یافتن، اظهار داشت که فرزندان آدم را وسوسه خواهد کرد و آنها را وادار به انجام کارهای بد خواهد نمود. به آیات زیر توجه کنید:


قال رب فانظرنی الی یوم یبعثون قال فانک من المنظرین الی یوم الوقت المعلوم قال رب بما اغویتنی لأزینن لهم فی الارض و لأغوینهم اجمعین الاّ عبادک منهم المخلصین (حجر / ۴۰ - ۳۶)


(شیطان) گفت: پروردگارا تا روزی که مبعوث می شوند به من مهلت بده خداوند گفت: تو از مهلت داده شده گانی تا روز وقت معین. شیطان گفت: پروردگارا به سبب اینکه تو مرا گمراه نمودی ، (اعمال فرزندان آدم را) برای آنها زینت خواهم داد و همگی آنها را گمراه خواهم ساخت مگر بندگان خالص تو را.

ماشاللهالحق و النصاف حق مطلب را ادا نمودی وجای حرفی نمانده ..اجرکم عندلله

راستی روز معین چیست ؟قیامت یا... ظهور امام زمان عج

حسین 1392/12/05 ساعت 22:10

با سلام
اولین سوالی که پیش میاد اینه که بهشت کجاست که شیطان از اونجا رانده شده ؟ احتمالا بهشت جاییه که همه خوبی ها اونجاست و بدی نیست پس قطعا شیطان جایی است که خوبی نیست و ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد