فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

چگونه آمار کاربران متصل به شبکه Wi-Fi خود را درآوریم؟!

تا کنون برایتان پیش آمده که احساس کنید اتصال Wi-Fi منزل یا محل کارتان مورد سوء استفاده قرار گرفته و فرد یا افرادی بدون آگاهی شما به آن متصل شده باشند؟ به عنوان مثال متوجه می شوید که پهنای باند شبکه بسیار سریع ته می کشد و می خواهید ببینید که آیا واقعا اتصالی غیر از آنهایی که می شناسید در شبکه Wi-Fi شما وجود دارد یا خیر. خوشبختانه نرم افزار Who Is On My WiFi دقیقا به همین منظور ساخته شده و مراحل ردیابی را بسیار ساده می سازد. اگر دوست دارید با این برنامه بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید با این برنامه کاربردی.

گام اول

 فایل نصب یا setup برنامه را دریافت نموده و آن را بر روی سیستم خود نصب نمایید. مراحل نصب پیچیدگی خاصی ندارد.

 

گام دوم

پس از نصب برنامه، آیکون آن روی دسکتاپ ظاهر می شود. در حالی که به شبکه Wi-Fi خود متصل هستید، وارد برنامه شوید.

 

گام سوم

 در اولین ورود به برنامه، راهنما یا ویزاردی (Wizard) ظاهر می شود که با راهنمایی کاربر قصد دارد اسکن اولیه شبکه را آسان تر سازد. بر روی “Continue setup” کلیک کنید.

 

گام چهارم

 در این مرحله ویزارد از شما می خواهد که بر روی دکمه Scan Now کلیک نمایید. بعد ها هر زمان که قصد اجرای اسکن مجدد را داشتید، کافی است بر روی این دکمه کلیک نمایید.

 

گام پنجم

 بسیار خوب، با پایان اسکن تمامی اتصال های حاضر در شبکه Wi-Fi در برنامه ظاهر می شوند. در ستونComputer Name نام کامپیوتر یا دستگاه متصل شده و در ستون MAC Address آدرس کارت شبکه یا MAC آن دستگاه را می بینید. پنجره ویزارد را ببندید و در ستون Known/Unknown دستگاه هایی را که می شناسید به Known تغییر وضعیت داده و بر روی آیکون Save Changes در پایین دکمه Scan Now کلیک نمایید تا در اسکن بعدی، سیستم هایی که می شناسید دوباره ظاهر نشوند. اگر در مورد سیستمی تردید دارید، می توانید آدرس MAC آن را بررسی نمایید. در ویندوز کافی است وارد Command Prompt شده و دستور getmac /v را اجرا کنید. در سیستم عامل اندروید نیز در بخش Settings وارد تنظیمات Wi-Fi شده و از ناحیه منوهای آن، Advancced را انتخاب کنید. در انتهای لیست MAC Address را خواهید یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد