فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

ثبت نام دوره آموزشی رسانه با تخفیف دانشجویی

از اسکن کارت دانشجویی جهت تسهیلات تخفیف ویژه استفاده نمائید

ثبت نام ششمین فصل از مجموعه دوره های در قالب دوره آموزشی بهار 94 موسسه طلوع آغاز شد. 

 

دوره ها اعم از : تولیدمحتوا،کاریکاتور،طنزپردازی،تهیه کنندگی  تلویزیون،کارگردانی و... 

 
 شروع دوره ها شنبه 15 فروردین ماه خواهد بود. 


 تمامی روند ثبت نام و پرداخت هزینه، از طریق سایت انجام میگیرد، در صورت نیاز به آموزش، به قسمت آموزش ثبت نام در دوره  

ها مراجعه فرمایید.  

 

لینک لیست دوره ها سایت 

 

موسسه کتیبه  و موسسه طلوع ؛ با تاییدیه مجمع فرا اولین دوره آموزش کلیات فعالیت فرهنگی در فضای مجازی را برگزار می کند.

این دوره با هدف تشویق به محتواسازی فرهنگی در فضای مجازی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی در فضای مجازی با تاکید بر فعالیتهای فرهنگی، جذب و تربیت نیروهای دغدغه مند و آموزش دیده، امکان توسعه فرصتهای آموزشی در حوزه رسانه های دیجیتال و فضای مجازی، ایجاد ادبیات علمی و پژوهشی فضای مجازی و رسانه های دیجیتال برگزار میگردد.  شماره دوره پیش نیاز
فصل اول: از سوژه تا نشر محتوا در فضای مجازی( اندیشه ها، مهارتها و روشها)( 6 جلسه) آشنایی با کاربری رایانه
فصل دوم: از ایده تا کسب و کار فرهنگی دیجیتالی( روشها، مهارتها و سیستم ها)( 10 جلسه) فصل اول
فصل سوم: پیدا و پنهان فضای مجازی( 5 جلسه) فصل دوم


 فصل عنوان جلسه ها استاد روز دوره
فصل اول:از سوژه تا نشر محتوا در فضای مجازی( اندیشه ها و مهارتهای لازم)( 6جلسه) جلسه 1 ) آشنایی با کلیات دوره ، شناخت مقدماتی فضای مجازی حسین افسری 22 مرداد
محتواسازی و فرآوری محتوای فرهنگی(5 جلسه) جلسه 2 و 3 ) کلیات محتواسازیو آموزش مقدماتی محتواسازی متنی علیرضا تقیان
جلسه 4 ) آموزش مقدماتی محتواسازی تصویری گرافیکی محمد یاقوتی 29 مرداد
جلسه 5 ) آموزش مقدماتی ایجاد فضاها و محتواهای تعاملی احمدرضا نوری
جلسه 6 ) آموزش کلیات فعالیت فرهنگی در رسانه های کاربرمحور مراد علی امین وند
فصل دوم:از ایده تا کسب و کار فرهنگی دیجیتالی ( روشها، مهارتها و امکانات)( 10 جلسه) جلسه 7 و 8) ایده پردازی و طرح نویسی سید پویان حسین پور 5 شهریور
مدیریت پروژه تولید محصولات دیجیتال فرهنگی(5 جلسه) جلسه 9 ) آموزش کلیات راه اندازی سایت اینترنتی فرهنگی مصطفی خادم الملة
جلسه 10 ) آموزش کلیات تولید نرم افزارهای چندرسانه ای سید محمد مجد 12 شهریور
جلسه 11 ) آموزش کلیات تولید نرم افزارهای رسانه­های همراه امیر سیاح
جلسه 12 ) آموزش کلیات تولید انیمیشن —
جلسه 13 ) آموزش کلیات تولید بازی های رایانه ای مرتضی رضایی 19 شهریور
جلسه 14 و 15 ) تحقیق در بازار، بازاریابی محصولات و راه اندازی کسب و کارهای دیجیتالی فرهنگی امیر اسکندری
جلسه 16) ارزیابی پروژه های دیجیتالی فرهنگی حسین افسری 26 شهریور
فصل سوم:پیدا و پنهان فضای مجازی(5 جلسه) جلسه 17 ) قدرت های فضای مجازی (در ایران و جهان) آرش وکیلیان
جلسه 18)قوانین و مقررات حوزه فضای مجازی آرش وکیلیان،ابوالقاسم خداوردیلو
جلسه 19 ) شناخت فضای مجازی میثم زرگروفا 2 مهر
جلسه 20 ) فرصت ها و ضروت های نهاد خانواده برای فعالیت در فضای مجازی حجت الاسلام و المسلمین راستگو
جلسه 21 ) چه باید کرد؟ سیاست های مدیریت فضای مجازی ( در ابعاد فرهنگ، زیرساخت، امنیت) مهدی صرامی


هر جلسه حدود یک ساعت و 45 دقیقه خواهد بود.
طرح درس :
فصل اول: از سوژه تا نشر محتوا در فضای مجازی

     جلسه 1 ) آشنایی با کلیات دوره ، پلتفرم ها و مدیوم ها
معرفی کوتاه اهداف دوره
آشنایی با کلیات پلتفرمها
مثال برای پلتفرم : تلفن های هوشمند و رسانه های همراه، اینترنت، کنسول های بازی
تاریخچه، ساختار فنی و محتوایی، محتواهای قابل عرضه، مخاطب شناسی
آشنایی با کلیات مدیومها
مثال برای مدیوم: بازیهای رایانه ای ، نرم افزارهای رسانه ای، …
ساختار فنی و محتوایی، محتواهای قابل عرضه، مخاطب شناسی، نمونه های موفق، اهداف قابل دسترسی، گزارشی از وضعیت فعلی، زمینه های ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدها ، موضوعات پیشنهادی برای فعالیت در مدیوم
بیان کلی انواع قالبهای محتوا؛
مثال قالبهای محتوایی و گونه های آن: متن به عنوان یک قالب محتوایی و گونه های آن( کتاب، مقاله، یادداشت / متن ادبی، علمی، تاریخی و ..)
هدف شناسی
موضوع شناسی و سوژه یابی

 

    جلسه 2 تا 6) محتواسازی و فرآوری محتوا (6 جلسه)

آموزش های مقدماتی در ذیل هر یک از قالبهای محتوا ، به صورت آموزشی با سرفصلهای زیر ارائه می شوند:
محتواشناسی؛
شناخت انواع گونه های قالب محتوا
شناخت ملاک های محتوای فاخر و معیار
راهبردها و روشهای محتوایابی و جستجوی محتوا
 آموزشهای روشهای جستجوی محتوا و تشکیل بانک های اطلاعاتی شخصی
محتواگزینی؛
آموزش معیارهای انتخاب محتوا بر اساس کیفیت محتوا و تناسب آن با موقعیت استفاده
فرآوری محتوا
محتواسازی

جلسه 2 و 3 ) کلیات محتواسازی و آموزش مقدماتی محتواسازی متنی

جلسه 4 ) آموزش مقدماتی محتواسازی تصویری گرافیکی

جلسه 5 ) آموزش مقدماتی ایجاد فضاها و محتواهای تعاملی

فضاهای تعاملی از عناصر تاثیر گذار در فضای مجازی محسوب می شوند. و گستره حضور آنها، دایره گسترده ای از آموزش های تعاملی، بازیهای رایانه ای و … را شامل می شوند. و اصول ایده پردازی، طراحی اولیه این فضاها و روشهای پیاده سازی آن، از پایه های اساسی طراحی هر برنامه تعاملی است.

جلسه 6) آموزش کلیات فعالیت فرهنگی در رسانه های کاربرمحور و شبکه های اجتماعی

این سرفصل، فعالیت هایی را شامل می شود که محتوای مورد نظر به صورت مستمر، در قالب یک صفحه یا پروفایل، بارگذاری می شود و محتوا در اختیار مخاطبین محدود یا نامحدود قرار می گیرد. لذا با محصول دیجیتالی که فقط یکبار تولید می گردد متفاوت است. از مصادیق آن می توان به دسته های زیر اشاره کرد:
 پروفایل در شبکه اجتماعی کاربر محور
پروفایل در شبکه های اشتراک گذاری محتوا
 فروم ها
 وبلاگ
نرم افزارهای ارتباطی
آشنایی با مفاهیم رسانه های کاربر محور
مراحل ایجاد پروفایل؛ فرآیند بارگزاری محتوا
فرآیندها و تکنیک های فعالیت، ارتباط گیری و جذب مخاطب؛ رصد و تحلیل محتوا و فعالیت؛
فصل دوم: از ایده تا کسب و کار فرهنگی دیجیتالی

     جلسه 7 و 8 ) ایده پردازی، طرح نویسی
رصد و نیازسنجی
ایده پروری
امکان سنجی طرح؛
فرآیند طراحی و تدوین طرح در فضای مجازی
روش تخمین هزینه نهایی طرح

      جلسه 9 تا 13 ) مدیریت پروژه تولید محصولات دیجیتال

آموزش های کلی که مهارت ها و فرآیندهای تولید محصول دیجیتال، به صورت جداگانه ارائه می شوند:

v     جلسه 9 ) آموزش کلیات راه اندازی سایت اینترنتی فرهنگی

v     جلسه 10 ) آموزش کلیات تولید نرم افزارهای چندرسانه ای

v     جلسه 11 ) آموزش کلیات تولید نرم افزارهای رسانههای همراه

v     جلسه 12 ) آموزش کلیات تولید انیمیشن

v     جلسه 13 ) آموزش کلیات تولید بازی های رایانه ای
آشنایی با فرآیند تولید و مراحل تولید محصول
آشنایی با ساختار پیشنهادی گروه برای تولید محصول
آشنایی با ابزارهای مرتبط و روش استفاده از آنها
روش های کاهش هزینه پروژه
آشنایی با گرافیک رسانه
آشنایی با عوامل موفقیت و جذب مخاطب و کاربر
امنیت محصول تولیدی
انجام یک پروژه آموزشی

 

جلسه 14 و 15 ) تحقیق در بازار، بازاریابی محصولات و راه اندازی کسب و کارهای دیجیتالی فرهنگی
بازاریابی
توزیع، عرضه و نشر
تبلیغات محصول و کسب و کار دیجیتال
آشنایی با مفاهیم کلی تجارت الکترونیک
بخش طرح تا عمل
مراحل ایجاد یک کسب و کار دیجیتالی فرهنگی
آموزش کلیات راه اندازی فروشگاه اینترنتی فرهنگی

  جلسه 16) ارزیابی محصولات و پروژه های دیجیتالی فرهنگی
مفهوم ارزیابی
ضرورت های ارزیابی یک محصول و پروژه –
اهداف و نتایج مورد انتظار از ارزیابی
روشهای ارزیابی یک محصول دیجیتالی
تفاوت های مفهومی ارزیابی، رده بندی و تاثیر سنجی محصولات دیجیتال
فصل سوم: پیدا و پنهان فضای مجازی

     جلسه 17 ) قدرت های فضای مجازی
آشنایی با قدرتها و مراکز موثر در حوزه فضای مجازی
 توانمندی ها و ضعف ها؛ فرصت ها و تهدیدها

    جلسه 18 ) قوانین و مقررات حوزه فضای مجازی
معرفی قوانین و مقررات حوزه فضای مجازی
مراکز سیاستگذاری و نظارتی بر حوزه فضای مجازی در کشور
ضوابط نشر دیجیتال بر اساس قوانین جاری کشور
آشنایی با مراکز حمایتی جهت انجام پروژه های فرهنگی دیجیتالی

 

    جلسه 19 ) شناخت فضای مجازی
معرفی کلی حوزه های تخصصی فضای مجازی
 آشنایی کلی با 13 حوزه تخصصی و انواع خدمات الکترونیکی فرهنگی
بیان کلیات برخی از حوزه های مفهومی مرتبط با فضای مجازی
 فرهنگ دیجیتال؛ ابزار یا فرهنگ
 حقوق مالکیت معنوی در فضای مجازی

 

   جلسه 20 ) فرصت ها و ضروت های نهاد خانواده برای فعالیت در فضای مجازی
اهمیت نهاد خانواده به عنوان یکی از کاربران اصلی حوزه محصولات و خدمات فضای مجازی
راهبردهای پیشنهادی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان و والدین
کاربردهای فضای مجازی برای اعضای خانواده
فرصت های نهاد خانواده برای کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی
ضرورت های ایجابی و سلبی پروژه های دیجیتالی با مخاطب خانواده

 

 

  جلسه21 )چه باید کرد؟ سیاست های مدیریت فضای مجازی(در ابعاد فرهنگ، زیرساخت، امنیت)
سیاست های مدیریت فضای مجازی در زمینه های زیرساخت و امنیت
سیاستهای فرهنگی و فضای مجازی ( انواع سیاستها و مقایسه تطبیقی آنها )
مؤلفه های فرهنگ دیجیتال در اندیشه امام و رهبری
نقش فضای مجازی در مقاومت و بیداری اسلامی و نشر گفتمان انقلاب اسلامی
ظرفیت رسانه های دیجیتال در نشر معارف اسلامی
ظرفیت های زبان فارسی در فضای مجازی و رسانه های دیجیتال
ضوابط و حدود فعالیت در فضای مجازی و نشر دیجیتال
آینده پژوهی رسانه های دیجیتال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد