فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

آی تی وب - انیمیشن در وب ( استاد سرکار خانم شفیعی)

برای مشاهده کامل هر مطلب ، لطفاً بر روی ادامه مطلب  و برای ثبت و مشاهده نظرات در مورد استاد مربوطه ، اینجا کلیک کنید.


برنامه کلاس های استاد

گروه

روز

ساعت

شماره کلاس

WEB-1

یکشنبه

11-14

302

WEB-2

دوشنبه

8-11

301

WEB-3

دوشنبه11-14302



استاد شفیعی فرمودند دانشجویانی که قرار بود نمونه کارهایشان را تحویل دهند در تاریخ های 4 و 5 خرداد ماه کارهایشان را برای تحویل بیاورند .


استاد شفیعی فرمودند دانشجویان تمرینات انجام شده در کلاس ها را ذخیره کنند . زیرا در آخر ترم تمرینات را از دانشجویان تحویل میگیرند .


خلاصه جلسات:




جلسه اول:   ۱۳۹۲/۱۱/۲۸


به دلیل عدم حضور استاد تشکیل نشد .


 

 

جلسه دوم:   ۱۳۹۲/12/05

این درس توسط استاد سر کار خانم شفیعی روزهای یکشنبه و دوشنبه از 8 صبح تا 5 عصر برگزار می شود.

امروز استاد درمورد نمره پایان ترم فرمودند مانند ترم پیش 5 نمره مربوط به امتحان کتبی است که سئوالات از جزوه گفته شده در کلاس می آید، ولی پروژه مشخص برای پایان ترم نداریم و 15 نمره کامل مربوط به کار کلاسی می باشد که البته 5نمره از این 15 نمره مربوط به بعد از عید است. طبق فرمایش ایشان اجازه گذاشتن جزوه در وبلاگ وجود ندارد و کسانی که جزوه را ندارند از همکلاسی ها می توانند تهیه کنند.

هر کلاسی رأس ساعت خود برگزار می شود و فرمودند هیچ کس را بعد از کلاس به هیچ عنوان راه نمی دهند و باید ساعت بعدی کلاس را شرکت کنند.

برای کار این کلاس از نرم افزار فلش استفاده می شود که تا ورژن 12 در بازار وجود دارد ، همچنین برای فهم بهتر ازساخت انیمیشن می توانیم از کارهای "سیلور استاین" استفاده کنیم هم کتابش هست هم فایل پی دی اف را میتوان دانلود کرد البته استاد فرمودند احتمالا فایلش را می دهند و برای استفاده سایر دوستان در وبلاگ قرار می دهیم.

برای جلسه آینده حتما هر شخص یک شخصیت وکتور را باید انتخاب کند می تواند دانلود کند یا به خواست خود و با استفاده از خلاقیت خود طراحی کند و با خود بیاورد.

اگر کسی علاقه داشت می تواند برای فهم بهتر این کار در ابتدا دستی شروع کند و مراحل طراحی یک شخصیت کارتونی که قرار است روی آن کار کند را دستی طراحی کند و روی برگه A4 یا A5 بیاورد البته فایل اسکن شده آن را نیز به همراه داشته باشد.

هیچ دو نفری هم نباید شخصیت یکسان انتخاب کنند.

همچنین جزوه اولیه گفته شد که فرمودند حتما در امتحان کتبی از این قسمت هم سئوال می آید.


جلسه سوم:   ۱۳۹۲/12/12

این جلسه استاد در ابتدای کلاس به بررسی وکتورها و شخصیت هایی که دوستان برای کارهایشان انتخاب کرده بودند، پرداختند و اینکه در ادامه چه داستانی را برای ساخت فریم هایشان داشته باشند..

سپس قسمت بعدی جزوه را گفتند و فرمودند از جزوه این دوجلسه 3 نمره در امتحان کتبی سئوال می آید و 2 نمره باقی مانده از توضیحاتی که در روزهای آتی استاد می گویند می آید، و احتمالا امتحان کتبی شامل 7 سئوال می باشد.

سپس تمرینات ساده ای را دادند که با نرم افزار فلش انجام دهیم.

مانند شبیه سازی یک تار عنکبوت توسط ابزار LINE همچنین مراحل پف کردن خمیر کیک در ظرف و شکل نهایی آن که به صورت ساده با ابزار فلش آشنا شویم و شکل کشیده شده را نیز رنگ کردیم.

همین مراحل را جلسه آینده قرار است سر کلاس انیمیشن سازی کنیم.



جلسه چهارم: ۱۳۹۲/12/19

امروز استاد در ابتدا تمرین دادند به این صورت که شکل یک مداد شش ضلعی را با فلش شبیه سازی کنیم، پس از آن نیز با استفاده از خلاقیت خود یک برش از یک کیک را در بشقابی کشیدیم و البته ترجیحاً خواستند در فلش مانند فتوشاپ خیلی همه چیز کلیشه ای و خط کشی شده نباشد.. خواستند بیشتر از خلاقیت خودمان استفاده کنیم و بیشتر دستی کار کنیم.. در حین انجام تمرین گفتند همیشه بهتر است از منوی view گزینه Grid را فعال کنیم.

در ادامه جزوه در مورد ابزار باقی مانده گفتند و برای تغییر اندازه صفحه یا برای تبدیل خط به سطح..

که در این رابطه نیز تمرین دادند و شکل هایی را پای تخته ساده کشیدند و از دوستان خواستند تا با خلاقیت خود آنهارا به شکلهای مختلف که به ذهنشان میرسد شبیه سازی کنند ، مثلا در یک تمرین خواستند با یک بیضی با استفاده از shape یکی از شکلهای بُرس ، پنگوئن ، بستنی میوه ای، نیمرو ، آینه بغل اتومبیل و یا خانمی با چادر در حال قنوت را شبیه سازی کنند.

در تمرین دیگر با استفاده از سه دایره تو در تو شبیه سازی بستنی میوه ای را خواستند و البته Group و un Group کردن را گفتند. استفاده از پاک کن و Delet را گفتند.

در مورد مدهای رنگی هم توضیحاتی دادند که در ادامه برای تمرین دو مکعب گفتند بکشیم با یک رنگ و در دل هم و با گزینه Alpha و تغییر دادن اهرم آن که در کنار گزینه رنگها واقع شده طوری یکی از آنها را شفاف کنیم که مانند تلق شود.

در جزوه ای که امروز گفتند قسمت تغییر اندازه صفحه را فرمودند برای امتحان بسیار مهم است.


جلسه پنجم:   ۱۳۹3/01/18

طبق اعلام قبلی توسط استاد کلاس برگزار نشد.



جلسه ششم:   1393/01/25  

 

***این جلسه استاد فرمودند هر هفته سر کلاس یک پروژه 5نمره ای میدهند که با انجام آن و به میزان زیبایی آن استاد نمره می دهند و از همین جلسه هم شروع شد که پس از درس در انتهای کلاس 20 دقیقه فرصت دادند تا یک کارت پستال طراحی کنیم با توجه به تکنیک هایی که همین جلسه یاد گرفته بودیم.  

همچنین اعلام کردند کسانی که غایب هستند از گرفتن این 5نمره ها محروم می شوند. ***

امروز استاد برجسته کردن متن را توضیح دادند همچنین ایجاد متن با رنگهای لایه ای را در نرم افزار فلش یاد دادند و فرمودند این قسمت در کارهای گرافیکی بسیار مهم است ، تغییر دادن رنگ زمینه را توضیح دادند و نیز ایجاد فیلد متنی در فلش را درس دادند در پایان هر درس یا تکنیک هم یک تمرین میدادند که آن تکنیک را هر کس مجدد انجام دهد.



جلسه هفتم:1393/02/01

 

در ابتدای این جلسه استاد جزوه گفتن در ادامه ی تکنیک های مربوط به فلش با عنوان های  

ماسک :که انواع ماسک و توضیح آن و چگونگی عملکرد آن را فرمودند.  

سمبل: توضیح سمبل که چه هست و انواع آن و چگونگی ساختن آن را بیان کردند.  

سپس در ادامه ساخت انیمیشن را شروع کردند و به ترتیب انواع فریم ها را توضیح دادند، درمورد ایجاد فریم هم جزوه گفتن هم به صورت تمرین کار عملی انجام دادیم و با استفاده از شکل ها شروع به ساخت انیمیشن های کوچک و کوتاه کردیم. 

سه کلید میانبر مهم و کاربردی را نیز برای فریم ها بیان کردند. به این صورت که کلید F5 برای ایجاد فریم معمولی وکلید میانبر F6 برای ایجاد فریم کلیدی و نیز کلید F7 برای ایجاد فریم خالی به کار برده می شود.


 


جلسه هشتم:   1393/02/08


در این جلسه استاد در مورد تغییر اندازه شی و دکامه onion skin مطالبی را تدریس نمودند و در ادامه درمورد انیمیشن میانی توضیحاتی را ارائه نمودند . و در آخر نیزدرمورد  تغییر انیمیشن میانی و چرخاندن شکل با زاویه کمتر از 360 درجه را گفتند . وتمرین این جلسه در مورد ساخت یک ساعت عقربه دار بود .



جلسه نهم:   1393/02/15


در این جلسه استاد مباحث  motion guide و تغییر سرعت tween و shape tween را تدریس نمودند . 


پنج تمرین به عنوان پروژه در کلاس توسط دانشجویان انجام شده . که در هر کلاس تمرینات متفاوت بود .


استاد فرمودند تمرینات انجام شده در کلاس را ذخیره و نگهداری نمایید . در آخر ترم آنها را برروی سی دی تحویل میگیرند .



جلسه دهم:   1393/02/22


در این جلسه استاد مبحث shape hint و ساخت دکمه ( up-over-down-hit) را تدریس نمودند . 


استاد فرمودند کلیه دانشجویان در تاریخ های 4و 5 خرداد ماه بنا به گروه خود باید در کلاس حضور داشته باشند . و حضور کلیه دانشجویان الزامی میباشد .



جلسه یازدهم:   1393/02/29


برگزاری آزمون عملی



جلسه دوازدهم:   ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

به زودی...



جلسه سیزدهم:   ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

به زودی...



جلسه چهاردهم:   ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

به زودی...



جلسه پانزدهم:   ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

به زودی...



جلسه شانزدهم:   ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

به زودی...



جلسه هفدهم:   ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

به زودی...



نظرات 8 + ارسال نظر
همکلاسی 1393/03/03 ساعت 10:21

سلام
این خانوم واقعا شورش رو درآورده. اصلا خودشم نمی دونه چی میخواد فقط انگار دوس داره دانشجو رو اذیت کنه. هیچ دانشگاهی با ایمیل و اس ام اس به دانشجو اطلاع داده نمیشه که امتحان داره! این خانوم ک هر جلسه بابای ما رو اورد جلو چشممون. خدا شاهده من یکی از صبح روزی که باهاش کلاس داشتم غصه دار بودم تا آخر شب! که مجبورم اخلاقش بدش رو سر کلاس تحمل کنم. اینم از وضع درس دادن و امتحان گرفتنش. کلا عاشق تهدید و خط و نشون کشیدنه. 5 نمره عیدی داده. 5 نمره هر جلسه امتحان گرفته. بعد امتحان عملی. بعد تحویل پروژه. فک کنم واسه ی درس سه واحدی تا الان صد نمره ای امتحان گرفته و به بچه ها استرس داده. واقعا یکی از بزرگترین بدشانسی های این دوره این بود که با این استاد واقعا نمونه دو ترم پشت هم کلاس داشتیم...

عصبانی 1393/02/27 ساعت 07:41

واقعا یکی نیست از این استاد بپرسته : استاد گرنقدر خانم عزیز فازت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

همکلاسی 1393/02/26 ساعت 16:44

این یعنی چی چرا این استاد هر روز یه حرف می زنه امتحان چی!! پس اون نمره ها که هر جلسه می داد با کلی استرسی که بهمون میداد چی بود شورشو درآورده دیگه اخه امتحان اینطوری رو که نباید 2 روز قبلش بگه ما کی بخونیم تو را خدا یکی زنگ بزنه ازش بپرسه چرا امتحان ما که نمره داریم اصلا از چی امتحان می گیره چجوری می گیره خواهشا ازش بپرسین

زهرا عزیزی 1393/02/26 ساعت 14:55

با سلام و عرض ادب
واقعاً نمی دونم راجع به این قضیه چی بگم تو هیچ جای دنیا 2 روز قبل از امتحان پایان ترم عملی به دانشجو خبر نمیدن!!! جالبش اینجاست که دوستان یا اطلاع ندارن یا هیچ اعتراضی ندارن واقعاً برنامه ریزی یک مهد کودک از دانشگاه ما منظم تر هست فقط می تونم بگم متاسفم که دارم تو این دانشگا وقتمو هدر میدم!!!!!!!!

r 1393/02/18 ساعت 22:36

salam khaste nabashid vaghean khoda ghovat
ye soal barname adobe felash professinall ro to site nemizarid?

با سلام خدمت شما دوست گرامی برنامه adobe flash نزدیک 2 گیگ حجم دارد و امکانش وجود نداره که برای دانلود قرارداده شود .

امیرحسین شیرمحمدی

علی بداغ آبادی 1392/12/19 ساعت 09:36

سلام
خیلی خیلی ممنونم که این قدر با دقت و با نظم و با حوصله دارین اطلاع رسانی می کنید
خدا خیرتون بده خانم جدیدی
موفق و موید باشین در پناه حق

سلام
اختیار دارید انجام وظیفه است.
کاری نیست در مقابل زحمات شما و سایر دوستان که واقعا بی مزد و منت اینهمه زحمت می کشند..
امیدوارم توانسته باشم در کنار زحمتهای شما قدمی برداشته باشم.
خدا به شما و باعث و بانی این اطلاع رسانی سلامتی و صبر عنایت کند..
ممنون از دلگرمی ولطفتون

امیری 1392/12/10 ساعت 04:55

یعنی 10 نمره قبل از عید است و 5 نمره بعد از عید؟؟؟؟؟؟

سلام
اینطور که خودشون فرمودند به کارهای انجام شده در کلاس احتمالا اینطور نمره می دهند، در کل منظورشون این بود که ملاک ارزیابی و نمره کارهای کلاسی است.

دوست 1392/11/28 ساعت 07:40

متاسفانه استاد روزهای یکشنبه هم 11 تا 2 کلاس داره نه 5-2
اشتباه نوشتین!

بله ممنون اصلاح میشود .

امیرحسین شیرمحمدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد